bellashemligatankar

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Anorexi och mat osv..

Av Bella - 29 april 2013 16:43

Emma och jag började prata om mat...Vi har båda varit sjuka i äs..

För mig började det 2006 (jag va 16år)...Jag har alltid varit för smal (utan äs!!) Jag vägde 36kg när jag var 16år...Mitt BMI va 14...Men då va jag inte sjuk..Bara naturligt smal och jag kämpade för att gå upp i vikt! Men vid julen hände ngt...jag började känna mig tjock...Jag tror de va i samband med att jag fick min första mens...Mina tankar blev sjuka! Sen hamnade jag på behandlingshem och fick remeron...Jag gick upp 13kg på ett halvår! Sen när jag slutade med den och flyttade hem så fick jag ner i vikt till 45kg typ..Sen 2009 så blev jag inlagd med LPT...Fick medicinen ergenyl...Gick upp till 53kg!

Sen 2010 så tog jag amfetamin och slutade äta helt...Sen tog min bästa vän livet av sig! Det va droppen! perosnalen på mitt förra boende fick tvinga i mig 3 mackor om dagen...Men jag kom på hur jag kunde gömma dom...Och vissa perosnal bara lämnade mackan hos mig...Och gick..Klart som fan att jag sket i att äta dn då!

Tillslut så vägde jag 41kg, hade ett BMI på 15...Jag mådde skit! Jag blev inlagd..

På psyket så började jag äta lite smått....Sen började jag tro att det var maskar och människo eller häst kött i maten..Jag vägrade äta...jag fick en gång en spruta stesolid...och mängder med zyprexa..Sen en gång toig jag en överdos...Så på akuten tog dom min vikt för att kunna ställa in droppet...Jag vägde då 66kg!! Fick en chock! har aldrig vägt så mkt!

Sen pendlade jag i vikt...Lyckades gå ner till 56kg....

Idag så försöker jag att inte tänka på min vikt! Men ingen får kommenter vad jag äter! WH kommenterade idag om min Ben & Jerrys! Jag blev så jävla arg!!

Jag mår skit över min vikt! Men just nu orkar ´jag inte göra något åt den! Jag vill ner i vikt! Jag vill ner till 41kg igen! Mina tankar är fortfarabde sjuka! jag kanske inte ser ätstörd ut, men mina tankar är ätstörda...Jag hade ingen diagnos...Men jag ör inte frisk heller..!

 
 
Åsa

Åsa

29 april 2013 22:14

En ätstörning behöver inte sitta i kroppen. Vissa är underviktiga andra är överviktiga. Och däremellan finns normalviktiga. Jag är överviktig. Har fått diagnosen ätstörning UNS! Min syster känner en tjej som är underviktig och hon har samma diagnos som mig. Jag går i behandling på mandometerkliniken. Försöker minska i vikt. Börjat träna som en idiot ny. Tänker hela tiden på vad jag äter. Har ett matschema med exakta mått. Du måste kämpa. Hoppas du kan få hjälp med din ätstörning så småningon så att du kab acceptera din kropp. Jag vill väga under 50 men tror jag ska vara glad om jag når 60-65. Siffrorna säger egentligen inte så mycket det är tankarna man ska gå efter. Försök vara stolt över dig. Du får må bra. En dag kommer du må bra... Styrkekramar

http://www.minviktresaminkamp.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

30 april 2013 01:15

Sluta jaga alla diagnoser du kommer över för helvede.

 
Ingen bild

Bella

30 april 2013 19:27

Anonym : Jag jagar inte diagnoser! Men jag har en ätstörning. Om du inte visste så kan man ha en äs utan att ha papper på det! Jag har haft det sen 2006 som jag skrev i inlägget!

 
Ingen bild

Lisette

18 juni 2013 02:49

Hej, alltså din situation verkade helt jävla hemsk för alla andra förutom för dig och mig elr hur? Men vet du hur svårt det är att faktiskt gå ner 2 kilo i veckan och bara äta ett äpple per dag, bästa känslan. Testa detta! <3

 
Ingen bild

Maja

18 juni 2013 02:51

Tror du att DU har en liten skit ästörning? Du är inte nog smal ännu du är FET. Slår detta dig? NEJ för du tror att du är diagnoserad med en fjuttig ätstörning, ful ät du också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 31 juli 2013 10:35

nattstad.se/beellastankar

Av Bella - 30 juli 2013 15:53

I april förra året så var allt kaos...Som nu ungefär fast värre. Jag skar mig så jag fick sy varje vecka. Jag gjorde några allvarliga självmordsförsök. Jag var då inlagd på en allmän avd i Malmö. Läkaren hade hotat mig med rättpsyk. Alla hade hotat o...

Av Bella - 30 juli 2013 13:34

Ja, jag vet att jag är överviktig! MEN, ens mamma ska ändå inte säga så till en! Speciellt inte då jag har haft anorexi och haft ett bmi på 14,5 ! Hennes kommentar gjorde så jävla ont i mig, den har fått mig att skippa lunchen idag..   Jag är til...

Av Bella - 30 juli 2013 08:41

Det är lika jobbigt idag, jag vet inte vad jag ska ta mig till!!!!! ...

..

Av Bella - 29 juli 2013 20:04

Jag vet inte vad jag ska göra, har sån jävla ångest!!!!!!!!!!!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards